Prowadzenie bloga firmowego: ile to kosztuje i dlaczego warto powierzyć mi to zadanie?

Copywriting i storytelling w biznesie | Copywriter z 12-letnim stażem

Prowadzenie bloga firmowego: ile to kosztuje i dlaczego warto powierzyć mi to zadanie?

11 maja, 2024 Uncategorized 0

 


 

 


 

Ile kosztuje prowadzenie bloga?

 
Na koszt prowadzenia bloga składa się kilka elementów:
 
1) domena
 
W pierwszym roku to około kilkanaście złotych, potem cena trochę rośnie.
 
 
2) hosting
 
Ceny tutaj są różne, ale za kilkaset złotych rocznie można dostać niezłą ofertę.
 
 
3) artykuły
 
To najważniejsza część tego przedsięwzięcia. Stawki u copywriterów są bardzo różne.
 
Jeśli chcesz mieć świetne teksty, które będą nie tylko chętnie czytane i udostępniane, ale i zoptymalizowane pod kątem SEO, musisz się liczyć z wydatkiem rzędu 50-150 złotych brutto za 1000 znaków ze spacjami.
 
 
4) szablon
 
Tutaj dostępne są 3 opcje.
 
Pierwsza to szablon zupełnie darmowy (sam takiego używam na stronie, którą czytasz).
 
Druga to szablon kupiony w specjalistycznym serwisie za kilkadziesiąt dolarów. I trzecia, czyli szablon zaprojektowany na miarę (tutaj ceny nie mają górnego limitu).
 


 

Ile kosztuje u mnie prowadzenia bloga firmowego?

 

Od 50 złotych brutto za 1000 znaków ze spacjami.
 

Szukasz pomysłu na blog firmowy?
Podrzucę Ci go za darmo.
Napisz do mnie:



     

     


     

    Dlaczego dobry artykuł blogowy musi tyle kosztować?

     
    Jeśli chcesz, żeby wpis na blogu przynosił Ci realne korzyści, musisz w niego zainwestować.
     
    Tekst tego rodzaju musi trafiać idealnie do osób, na których najbardziej Ci zależy.
     
    Musi wywoływać żywe emocje i zawierać wartościową treść.
     
    Musi wreszcie być zoptymalizowany pod kątem SEO, żeby przyciągnąć do Ciebie jak najwięcej czytelników korzystających z Google.
     
    O tym, że powinien być napisany z lekkością, nawet nie mówię, bo to oczywista oczywistość!
     
    Nie da się tego wszystkiego osiągnąć za parę groszy.
     


     

    Moja historia

     
    Swój blog założyłem w 2016 roku. Rok później uruchomiłem grupę na Facebooku.
     
    Te dwie rzeczy kosztowały mnie, lekko licząc, kilka tysięcy godzin pracy. Tak, to ogromnie dużo czasu, ale efekt końcowy warty był tego wysiłku!
     
    Dzięki temu wiem dziś, co działa, co przynosi dobre rezultaty, a co nie. Wiem, na co warto zwrócić uwagę, a co można pominąć.
     
    Wiem wreszcie, że w tej dziedzinie, jak w żadnej innej, liczy się cierpliwość i regularność. Ci, którzy posiadają te cechy, znacząco zwiększają szansę na końcowy sukces.
     


     

    Co zyskałem w zamian? Co Ty możesz zyskać, prowadząc bloga / grupę?

     
    W moim przypadku lista korzyści odniesionych z racji prowadzenia bloga oraz grupy jest dość długa. Oto kilka najważniejszych rzeczy, które dzięki temu zyskałem:
     
     
    1) Solidną markę, którą trudno byłoby mi zbudować w inny sposób. To chyba najważniejsza sprawa.
     
    2) Rozpoznawalność nie tylko w kręgu copywriterów i blogerów.
     
    3) Zlecenia od klientów, którzy znaleźli mnie wyłącznie dzięki temu, że prowadzę regularnie bloga. To żywy dowód na to, że blog jest genialnym narzędziem do sprzedawania zarówno produktów, jak i usług.
     
    4) Satysfakcję z tego, że dzięki pisanym przeze mnie tekstom udało mi się pomóc paru osobom.
     
    5) Absolutnie bezcenną wiedzę na temat blogowania, tworzenia blogów firmowych czy administrowania wielotysięcznymi społecznościami na Facebooku.
     
    6) Złoto i brąz w rankingu blogów Share Week.
     
    7) Poprawiłem też mocno swoje umiejętności pisarskie + nawiązałem kilka fajnych znajomości.
     
    8) Z perspektywy czasu uważam, że założenie bloga było najlepszą zawodową decyzją, jaką podjąłem w ostatnich 10 latach!
     
     
    Wiele z tych rzeczy, o których przed chwilą wspomniałem, jest w Twoim zasięgu!
     
    Wystarczy, że zaczniesz działać i wytrwasz w tym postanowieniu przez minimum rok.
     
    Albo zlecisz to komuś takiemu jak ja 🙂
     


     

    Prowadzenie bloga firmowego: dlaczego zrobię to lepiej niż inni?

     
    Oto pięć najważniejszych powodów:
     
     

    1) Mam papiery na pisanie

     
    Jestem zawodowym copywriterem z wieloletnim stażem. Miałem szczęście pracować dla czołowych polskich agencji reklamowych.
     
     

    2) Mam mocne papiery na blogowanie

     
    Blog MaciejWojtas.pl wygrał ranking Share Week 2018 na „Najchętniej polecany blog w Polsce”. A w 2017 roku zdobył brąz w tym zestawieniu.
     
     

    3) Dobrze wiem, co w blogosferze piszczy

     
    Przez 3 lata prowadziłem wielotysięczną grupę facebookową „Jak zrobić wpis na bloga, żeby czytelnika wyrwało z butów”.
     
     

    4) Rewelacyjne opinie klientów mówią same za siebie

     
    Zobacz moje referencje
     
     

    5) Pracuję dla najlepszych

     
    Na przykład dla Coraz Lepszej Firmy.
     
     
    Przy okazji, koniecznie zobacz te 3 artykuły:

     
     
    Założę się, że takich tekstów nie widziałeś na żadnym polskim blogu firmowym!

     


     

    Maciek to mistrz kreatywnego słowa.
     
    Genialnie potrafi łączyć merytoryczną wartość z dostarczaniem rozrywki, która sprawia, że jego teksty czyta się z ogromną przyjemnością.
     
    Nie wyobrażam sobie, żeby na naszym blogu miało zabraknąć artykułów Maćka.
     
    Zdecydowanie polecam współpracę z Maćkiem każdemu, kto szuka kreatywnego copywritera.
     
     
    [Paweł Królak, Coraz Lepsza Firma]
     


     

    Przykłady moich artykułów na blog firmowy

     

    KLIKNIJ TUTAJ

    Poruszam się biegle w niemal każdej tematyce. Nie ma znaczenia, czy chodzi
     
    o epicką historię dla e-sklepu obuwniczego,
     
    teksty dotyczące prowadzenia firmy,
     
    czy wpis blogowy o Google Analytics.
     

     


     

    Artykuły blogowe na każdy temat

     

    KLIKNIJ TUTAJ

    Oprócz tego, że piszę praktycznie na każdy temat, bardzo lubię zabawę formą. Moje teksty mogą mieć na przykład
     
    postać gry,
     
    nietypowej recenzji,
     
    szalonej zabawy skojarzeniami
     
    albo czegoś, czego nie wymyślił jeszcze nikt 🙂

     


     

    Myślisz o założeniu bloga firmowego? Chcesz o coś zapytać?

     
    Wypełnij formularz kontaktowy:
     



       

       


       

      Dlaczego warto prowadzić blog firmowy? (10 powodów)

       
      Zobacz dziesięć argumentów, które przekonają cię do zainwestowania w profesjonalny blog firmowy:

      KLIKNIJ TUTAJ

       
       

      1) Bo to po prostu działa!

       
      Blog firmowy to, moim zdaniem, jedno z najtańszych narzędzi internetowych do pozyskiwania nowych klientów.
       
      Co ważne, przemyślany, dobrze zaprojektowany blog może działać skutecznie już od chwili opublikowania pierwszego wpisu!
       
      To nie wszystko! Analizując statystyki wejść na tego rodzaju stronę, można zebrać mnóstwo informacji na temat potrzeb potencjalnych klientów.
       
      Nie mówiąc już o tym, że medium to generuje informacje zwrotne w postaci komentarzy umieszczonych bądź to pod samym artykułem, bądź pod postem w mediach społecznościowych, w których link do takiego tekstu jest umieszczony.
       
      To inwestycja, która jeśli jest prowadzona zgodnie z panującymi regułami gry, zawsze przynosi zysk, absolutnie zawsze!
       
      Co więcej, blog przypomina pod tym względem wino, którego wartość i cena rosną z każdym kolejnym dniem.
       
       

      2) Bo blog firmowy to więcej wejść na stronę

       
      Im więcej na blogu firmowym artykułów na różne tematy (mniej lub bardziej) związane z twoją działalnością, tym większa szansa, że ktoś wejdzie na twoją stronę i zobaczy twoją ofertę.
       
      Każdy kolejny wpis zwiększa prawdopodobieństwo znalezienia Twojej oferty w Google.
       
       

      3) Bo długi ogon czyni cuda

       
      Długi ogon to mocno sprecyzowane zapytania zbudowane z kilku wyrazów, które Twoi potencjalni klienci wpisują do wyszukiwarki.
       
      Mając blog firmowy, możesz wykorzystać w tekstach nawet najrzadziej wpisywane frazy i w ten sposób zdobywać nowych klientów.
       
      Co więcej, jest duża szansa, że po wpisaniu tych rzadkich fraz do wyszukiwarki, zobaczysz swoją stronę na wysokich miejscach w Google. Naprawdę grzechem byłoby tego nie wykorzystać!
       
       

      4) Bo jeśli kupować, to tylko od eksperta

       
      Masz sklep internetowy, do którego dołączony jest blog z poradami?
       
      Ludzie wezmą Cię za eksperta, nawet jeśli na dzień dzisiejszy jeszcze nim nie jesteś. Internauci mimo wszystko nadal wierzą w słowo pisane.
       
      Dlaczego warto pozycjonować się na specjalistę w swojej branży?
       
      Ponieważ klienci chętniej kupują od tych, którzy sprawiają wrażenie, że „znają się na rzeczy”, niż od tych, którzy nawet nieświadomie dają do zrozumienia, że są amatorami.
       
       

      5) Bo to darmowy pracownik, który pozyskuje klientów

       
      Profesjonalny wpis na blog firmowy, zwłaszcza jeśli to tekst typu evergreen content (czyli na temat, który nigdy się nie starzeje, bo jest wyszukiwany bez względu na okoliczności), będzie przez wiele miesięcy, a nawet lat pozyskiwał ruch na Twoją stronę firmową lub do sklepu internetowego.
       
      Dzień i noc.
       
      Bez najmniejszej nawet przerwy na odpoczynek.
       
       

      6) Bo to twoja reklama, która praktycznie nic nie kosztuje

       
      Wirusowy wpis na blogu firmowym będzie szeroko udostępniany i dyskutowany.
       
      Trudno o tańszą i bardziej skuteczną reklamę.
       
      Jednak żeby osiągnął taki status, musi być najpierw drobiazgowo przygotowany.
       
       

      7) Bo generuje wyższe pozycje w Google

       
      Blog firmowy to lepsze pozycjonowanie strony, ponieważ Google lubi witryny, które są często aktualizowane o nowe, wartościowe treści.
       
      Lubi i nagradza je wyższymi pozycjami.
       
       

      8) Bo pomaga rozbudować bazę mailową

       
      Mając blog firmowy, możesz za jego pomocą rozbudowywać swoją bazę e-mailową. Wystarczy w artykułach umieścić formularze zapisu na newsletter.
       
      Im lepszy tekst, im bardziej porywający, im bardziej wartościowy, tym większa szansa na przekonanie czytelnika, by zostawił ci swój adres e-mail.
       
       

      9) Bo z niego dowiesz się, co boli twoich klientów

       
      Blog firmowy to niepowtarzalna szansa kontaktu z klientami.
       
      To możliwość czytania komentarzy i odpowiadania na nie. W komentarzach ukryte są obawy, żale, potrzeby i emocje twoich obecnych i przyszłych klientów.
       
      Czytelnicy bloga firmowego mogą też za jego pomocą mniej oficjalnie wyrażać opinie o twoich produktach czy wreszcie zadawać rozmaite pytania.
       
       

      10) Bo to sposób na wykorzystanie remarketingu

       
      Wystarczy zamontować odpowiedni kod Adwords, by osoba, która wejdzie na artykuł na blogu firmowym, natykała się potem w sieci na twoje reklamy.
       
       

      10) Bo tekst blogowy można wykorzystać w innych mediach

       
      Pociąć go na kawałki i wrzucić na FB, IG, LinkedIn. Nagrać na jego podstawie podcast albo filmik na YT.

       


       

      Kiedy warto założyć blog firmowy?

       

      KLIKNIJ TUTAJ

      Z mojego doświadczenia wynika, że powinieneś pomyśleć o blogu firmowym, jeśli:

      • Twoja firma ma stronę internetową, na której z reguły nic się nie dzieje, bo jest rzadko aktualizowana; w efekcie marnuje szanse na to, żeby zdobywać więcej klientów z wyszukiwarki Google
      • prowadzisz sklep internetowy i chcesz budować swoją markę na solidnych fundamentach, a przy okazji wesprzeć sprzedaż produktów
      • chcesz w możliwie najpełniejszy sposób wytłumaczyć klientom, jak działa twój produkt lub usługa
      • chcesz rozwiewać wątpliwości klientów na temat produktu lub usługi
      • chcesz konsekwentnie, długofalowo budować swoją markę osobistą / markę produktu
      • chcesz stać się rozpoznawalny w swojej branży
       


       

      Co musisz wiedzieć o prowadzeniu bloga firmowego / grupy na Facebooku?

       
      1) Prowadzenie bloga czy grupy to inwestycja długoterminowa, na której w zasadzie nie da się stracić. Każda godzina poświęcana grupie to budowanie swojego społecznego kapitału, który można potem spieniężyć.
       
      2) Musisz wiedzieć, o czym pisać i dla kogo pisać, żeby odnieść z tego jak największe korzyści. Chętnie Ci w tym pomogę.
       
      3) Po trzecie, powinieneś potrafić pisać tak celnie i sugestywnie, żeby przeciągnąć czytelnika na swoją stronę. Na szczęście wiem, jak to zrobić!

       


       

      Szukasz kogoś, kto poprowadzi Twój blog albo grupę na Facebooku?

       
      Skontaktuj się ze mną:
       



         

         


         

        Dodaj komentarz

        Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *